Opel Forum
Opel Forum
Hjem | Profil | Bliv medlem | Aktive Emner | Medlemmer | Søg
Brugernavn:
Password:
Husk Password
Glemt Password?
 Forum
 Motor
 2.2i motor...
Side:
  1  2
Af Forrige Emne Emne Næste Emne  
-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 21/04/2003 :  18:40:17  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
Hej..

Har lige et par spørgsmål ang. en 2.2i motor fra en Rekord..
1)
Hvor mange heste har den standard?

2)
Hvor langt kører zån en cirka på literen??

3)
Hvad kan der være af fejl på den, som man ska kigge efter hvis man køber en fra en hugger??

4)
Passer den lige over på en 4 gears gearkasse fra en ascona b??

5)
Er motor ophænget det samme som fra en 2.0S ascona b motor??

6)
Fylder ledningsnettet og styreboks og zån noget meget??

Håber lige der er nogen der vil svare mig på det, da jeg overvejer at smide zån en i min dyt, men er ik hel sikker endnu..
LIge et sidste spørgsmål, på mine papirer over min bil står der 2.0S som motortype, hvor der er en 1.9S som standard, 2.0S har omkring 100 heste, hvis jeg nu ska bytte motor ud igen, hvor skal man så regne de 20% fra, fra den oprindelige 1.9S eller 2.0S???

Mvh
Anders

manni
Megabruger


Danmark
174 indlæg
Skrevet - 21/04/2003 :  18:57:29  Vis Profil  Send Email
1. 115 hk, men et godt moment (stikker ikke c24ne traktor motoren)

2. da det er et le jettronic kører den ca. 10-11 km/l

3. ??

4. yep

5. behold dine originale motor ophæng, blokken er den samme som 1.9/2.0/2.2/2.4

6. i forhold til hvad, i forhold til en 2.0E, er der lidt flere kabler men det fylder ikke mere.

Ang. de 20% så vil jeg også gerne høre svaret, men ring til told og svindel og spørg

Power without balance is futileGå Op

Thomas stw
Ultrabruger


Danmark
62 indlæg
Skrevet - 21/04/2003 :  19:00:35  Vis Profil  Send Email
1 115 hk
2 Den går ca 10 km/l
3 Ikke så stort et problem de fleste huggere giver garanti
4-5-6 ka`ikke hjælpe
De 20% skal regnes ud fra det bilen er
født som, med mindre den er toldet om.
Mhv Thomas

Gå Op

Manta B 2.2i
Monsterbruger


Danmark
527 indlæg
Skrevet - 21/04/2003 :  19:56:14  Vis Profil  Send Email  Send Manta B 2.2i en ICQ Besked
jeg mener at det er sammen motor jeg har.. manta 2.2i cih (boret 2.0) men jeg kører altså imponerende 15 km/l men jeg kører også ture på ca 80 km hver vej hver dag, dog med næsten konstant 90 km/t som jo gør det mere økonomisk men alligevel er det da imponerende!!

Andreas Manden med retromani
Manta B 2.2I 77

Redigeret af - Manta b 2.2i den 21/04/2003 19:56:57Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 22/04/2003 :  11:20:46  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
ang. det der med de 20%.. Der står på mine papier at motortype er 2.0S, så burde den da være toldet om ik?? Eller er der noget jeg har misforstået der???
Endnu engang mange tak.. :D
Overvejer meget kraftigt at smide sådan en i min Opel GT, da det vil være for besværligt med 2 stk. dobb. weber..
Forresten sidder udgangsmanifold i samme side som indsugningsmanifold, eller i den modsatte side, altså venstre side???

Mvh
Anders

Gå Op

formanddmc
Maxibruger


Danmark
228 indlæg
Skrevet - 22/04/2003 :  22:34:09  Vis Profil  Send Email  Besøg formanddmc's Hjemmeside
I giver fandme ikke 2,2´eren meget kredit. Min rekord 2,2 med 5-trins gik ALDRIG under 10km/l ikke engang når den lå på 220 på motorvejen... Lyder kraftedme som om i mener den blev født med 50mm webere!!!!

En 2,2i har 115hk (kan få 130 med afkortet 3,0sprøjt)

En 2,2i kører rimeligt langt på literen. Standard omkring 13-14 med 3,0 sprøjt ikke over 12.

Du skal altid kigge efter om den er skilt ad i ledningsnet osv. Det er dårlige tegn. Også kig efter olie på blokken. Den må godt "svede" lidt med der skal ikke rende store fede olieløbere ned af den, og HVIS der gør så se hvor de kommer fra.

Du skal sætte svinghjul og kobling over på 2,2´eren før det passer sammen. Men ellers jo så passer gearkassen på.

Motorophænget er ikke det samme så du skal bruge dem fra ascona´en. Du skal også skifte bundkar på motoren med det fra din ascona.

Det fylder ikke så fandens meget. Strip det godt op og læg styreboksen inde i bilen bag handske rummet. SÅ er det klaret.

Du skal regne med det der står på din indregistreringsattest. Hvis der ikke står noget der så ring til motorkontoret og få det at vide via dit stelnummer. Den må IKKE ligge i en 1,9S OG DOG!!! For her kommer nemlig det smarte som MANGE har benyttet sig af. Du ændrer lige navn på den til 2,oS. Du sliber nummeret på højre side af blokken ned og hugger dit 2,0 nummer over. På Venstre side af blokken er motorstørrelsen støbt ud i materialet. MEN da opel skulle lave 2,2´eren brugte de 2,0 blokke så der står 2,0 på blokken der hvor der burde stå 2,2. Og dermed har du ændret navn på den og når synsmanden ser det tænker han ikke mere på det og VUPTI..

Håber du kunne bruge det til noget.

mvh
Formanden

mvh
Formand DMC
i MANTONAGå Op

Krede
Megabruger


Danmark
159 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  09:07:22  Vis Profil  Send Email  Send Krede en ICQ Besked
Hmm det er sku kræs det her :).
Lige en ting.. der tales om : "c24ne traktor motoren".
Tænkes der her på Omega 2.4? ..og i så fald hvad trækker denne med i nm?
Og hvis jeg ikke tager fejl er de temmelig svære at få kløerene i ikke ?

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  10:25:18  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
formanddmc:

Tusind tak for svaret! Det var rigtig god information... :D Zå som det ser ud nu ska jeg lige snakke med min bank(farmand) om at låne lidt penge så kan det være at der ryr zån en motor i... :D Det er zå ik lige en ascona jeg har men en Opel GT, men det burde heller ik være det store problem, da jeg har set at der er mange der har smidt zån en motor i den... :D

Mvh
Anders S

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  10:57:10  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
Krede:
Nej, den jeg snakker om er den der ligger i en Rekord 2,2I med elektronisk indsprøjtning..
Men 2,4'eren som du tænker på tror jeg da ik er så svær igen at få fat i... Ska bare kigge i Flash tysk Opel blad, der plejer da at være et par stykker til salg mener jeg... :)


Forresten hvad skal helt præcist bruge fra Rekorden??? Står lidt om jeg ska købe en Rekord helt som donor bil, eller bare de nødvendige ting, nogen der lige ka sige hva jeg ska bruge fra den???

Mvh
Anders S

Redigeret af - -bite me- den 23/04/2003 11:18:38Gå Op

Krede
Megabruger


Danmark
159 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  17:27:00  Vis Profil  Send Email  Send Krede en ICQ Besked
Hmm ok..2.4'en skulle vist være lidt af et hit hos "Manta folket" (dvs mig..snart <krydser fingre>...skal lige se om der bliver råd...der skal jo også være råd til bajere...suk.).
Angående "2.0s/2.2 tricket" der tales om, lyder det jo som en rimelig sweet deal..men sætter den kære synsmand ikke hænderne i siden når han ser en 2.0s med sprøjt i en 90hk bil?..
Jeg mener, godt nok må 2s'eren ligge der, men en 2.0 med sprøjt har jo 110hk hvis jeg ikke er helt galt på den...og det er jo også for meget.. :(

Gå Op

Manta B 2.2i
Monsterbruger


Danmark
527 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  18:01:12  Vis Profil  Send Email  Send Manta B 2.2i en ICQ Besked
min manta har en boret 2.0E motor og ham jeg købte dan af har haft synet den med den motor, uden at synsmanden så meget som bemærkede det!!
og den er også indreg med 1.9s

Andreas Manden med retromani
Manta B 2.2I 77

Redigeret af - Manta b 2.2i den 23/04/2003 18:02:26Gå Op

Polle
Startbruger


Danmark
11 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  19:59:43  Vis Profil  Send Email
Jep. Den med at slibe 2tallet væk med en lynsliber har jeg også brugt. Men for at det skal blive rigtig godt, så læg en fin svejseklat KUN der hvor 2tallet var. Slib det så af så der er en pæn overflade, og hug SÅ 0tallet i. Hvis blokken alligevel ikke er malet, så mal med sort spraymaling og pust noget fint støv henover *G* Det er afprøvet, og hver synsmanden eller betjenten som efterfølgende standsede mig, fattede mistanke.

Gå Op

manni
Megabruger


Danmark
174 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  21:50:31  Vis Profil  Send Email
2.4´eren hedder c24ne og fandtes i frontera og omega a, mange mente dengang (og stadig) at det var en oldnordisk konstruktion som ikke burde have været i denne årgang biler !!

Nogen mener ligefrem at den ar med til at give fronteraen sit dårlige ry. (men det var nu fordi den var bygget i England)

Rubse en rekord 2.2i med en fart på 220 km/t !! Selv en let manta i200 med 125 hk, klarer ikke mere end 198 km/t, men gamle opel speedometer er jo også lidt optimistiske.

En c24ne har forresten 196 Nm ved 2400 omdr/min (en c20xe har 196 Nm ved 4800 omdr/min)

Ps: Køb din 3.0 indsugningsmanifold i tysk der koster de ikke mere end 200 kr.


Power without balance is futileGå Op

Lasse Kristensen
Elitebruger



385 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  22:06:48  Vis Profil  Send Email
Hej.
Jep Krede, du har ret, det C24NE er et hit blandt os Manta folk . De kan være rigtig svære at finde i DK; Jeg prøvede Børge's Autodele og han sagde at for et halvt år siden havde han 3, og pludselig var folk helt vilde efter dem og så var de væk i løbet af en måneds tid. Jeg var på et tidspunkt ved at købe en hel Omega af Micro bare få at få fingre i motoren... men heldigvis fandt jeg en i den blå. Jeg har hørt at der er forskel i toppen på 2.4'erene alt efter årgang, og at den 2.4 motor der ligger i Fronteraen skulle være lidt anderledes i forhold til den i Omegaen. Bl.a. var de sene CIH topstykker i bl.a. Manta B fra sidst i firserne med bronzestyr fra fabrikkens side.
Hvis der er nogen der har tænkt sig at betale afgift af at ligge sådan en motor i (.... ja, jeg mener det seriøst ) så har jeg dokumentationspapirer fra GM/Opel Danmark på de motorer der lå i Omega A, d.v.s. C24NE, C30NE og C30SE.

M.v.H. Lasse KristensenGå Op

MisterO
Megabruger


Danmark
107 indlæg
Skrevet - 23/04/2003 :  22:14:55  Vis Profil  Send Email
Hej Anders.

quote:

Forresten hvad skal helt præcist bruge fra Rekorden??? Står lidt om jeg ska købe en Rekord helt som donor bil, eller bare de nødvendige ting, nogen der lige ka sige hva jeg ska bruge fra den???

Jeg har selv lige fået lavet konverteringen fra 2.0S til 2.2I, og jeg må indrømme, at dels har det taget lang tid, værkstedet aner ikke hvad de har med at gøre, og for det andet havde jeg kun motor og lidt at sprøjtet fra starten....
Men efter den er blevet samlet rigtigt, må jeg godt nok indrømme at det er lidt af en forandring til det bedre....

Nå men, du skal have selve motoren samt indsugningsmanifolden + luftfilter og rør til samme, da der er forskel på 2.0I og 2.2I luftrøret, så skal du sørge for at få tændingsanlæget med fra Rekord 2.2'eren da det fra 2.0I'eren ikke kommer til at virke ordentligt. også skal du ellers have fat i ledningsdiagrammet for 2.2'eren, kan findes på biblioteket.

MVH. Thomas.

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 24/04/2003 :  09:11:32  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
MisterO
Takker, mange gange... :)
Det med at Opel ik kender en skid til det, ved jeg godt.. Min far havde på et tidspunkt en Vectra A 1.7 D der gik motoren zå, vi fik zå fat i en 1.7TDI fra en Astra 1998 mener jeg i hvertfald en meget ny en.. :) Vi spurgte så Opel hvad der skulle gøres for at smide den i, vi fik svaret "Det kan ABSOLUTE IKKE lade sig gøre!" nå men fint nok, vi tænkte da bare fuck det og i med lortet, og hvad jeg ved zå kører den vist stadig.. :D

Men tilbage til emnet.. MisterO, hvilken side ligger udstødningmanifoldet i, er det samme side som indsugningen, altså højre side??? Og kan det betale sig at købe en hel Rekord som donor bil eller skal man bare købe de nødvendige dele???

Mvh
Anders

Gå Op

MisterO
Megabruger


Danmark
107 indlæg
Skrevet - 24/04/2003 :  10:14:18  Vis Profil  Send Email
Hej.

quote:

MisterO
Takker, mange gange... :)
Det med at Opel ik kender en skid til det, ved jeg godt.. Min far havde på et tidspunkt en Vectra A 1.7 D der gik motoren zå, vi fik zå fat i en 1.7TDI fra en Astra 1998 mener jeg i hvertfald en meget ny en.. :) Vi spurgte så Opel hvad der skulle gøres for at smide den i, vi fik svaret "Det kan ABSOLUTE IKKE lade sig gøre!" nå men fint nok, vi tænkte da bare fuck det og i med lortet, og hvad jeg ved zå kører den vist stadig.. :D

Men tilbage til emnet.. MisterO, hvilken side ligger udstødningmanifoldet i, er det samme side som indsugningen, altså højre side??? Og kan det betale sig at købe en hel Rekord som donor bil eller skal man bare købe de nødvendige dele???

Mvh
Anders



Ind og udstødningsmanifolden sidder i samme side højre...
mht. til donor bil, hvis du alligevel skal ud og havde motoren og div. løsdele, kan det sagtens betale sig at anskaffe en donorbil, jeg købte en rekord 2.2I der var rimelig rusten men dog på plader, og med en forholdsvis nyrenoveret motor i for 3000,- havde jeg bare vidst det fra starten, for jeg gav 3000,- for motor og en halvdefekt gearkasse og nogle sprøjtdele, noget fra 2.2 og noget fra 2.0, og det kom aldrig rigigt til at kører...

Jeg har helt glemt at du også skal have fat i en elektrisk benzinpumpe, og hvis din tank er fra karburator modellen, skal du have lavet et extra hul i den, med en 12mm slange på der går over til pumpen.

MVH. Thomas.

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 24/04/2003 :  16:35:27  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
Yez, hørte godt noget om det med at man sku ha et extra hul i sin tank, er det ik noget med at benzinen skal kunne løbe tilbage igen?? :)
Jeg kan vel bare bruge benzinpumpen fra en Rekord??? Tror det blir en donor bil, den ka vel fås billigt hoz en hugger.. :D

Gå Op

MisterO
Megabruger


Danmark
107 indlæg
Skrevet - 25/04/2003 :  10:43:00  Vis Profil  Send Email
Hej.

quote:

Yez, hørte godt noget om det med at man sku ha et extra hul i sin tank, er det ik noget med at benzinen skal kunne løbe tilbage igen?? :)
Jeg kan vel bare bruge benzinpumpen fra en Rekord??? Tror det blir en donor bil, den ka vel fås billigt hoz en hugger.. :D

Jeg fandt min i dba, men prøv at høre rundt omkring, her er lidt info om projektet, men der mangler lidt når du skal over på 2.2I

http://www.opeltuners.com/inj_conv.html

/Thomas.

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 25/04/2003 :  12:37:33  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
Takker virkelig mange gange... :D
Zå mangler jeg bare lidt penge og en donorbil.. Og zå ska jeg lige har revet mig selv i røvskæget og få taget mig samme til at gør det, men det blir sku nok først til efteråret igen, når bilen ska i vinterhi... Desværre... :(
Men til sommer mumz det blir NICE... :D

Endnu engang tusind tak for de gode svar.. :D

Gå Op

Konstmann
Startbruger


Danmark
20 indlæg
Skrevet - 26/04/2003 :  12:34:43  Vis Profil  Send Email  Send Konstmann en ICQ Besked
Hej jeg har en Rekord E2 2,2i der er til salg
bilen står uden plader, den har en bunke udstyr kom med et budGå Op
AK
Ultrabruger


Danmark
51 indlæg
Skrevet - 28/04/2003 :  22:07:20  Vis Profil  Send Email  Besøg AK's Hjemmeside  Send AK en ICQ Besked
Hej gutter

Nu der alligevel er ild i 2.2'er forumet...

- jeg skal have lagt en 2.2'er i min Asci B'er, så jeg ville da godt høre hvad folk rundt omkring ellers har gjort, for at hive mere effekt, og hvor meget de har fået ud af det?
- Min plan er at bruge et afkortet 3.0E sprøjt, og sammen med en 286 graders knast skulle det vel give en 135-140 HK og et skvæt momentos...?
Nå ja og hvor meget moment har 2.2'eren helt præcist standard?

Mvh. Allan

Opel baghjulstræk - going sideways in a city near you...Gå Op

Manta B 2.2i
Monsterbruger


Danmark
527 indlæg
Skrevet - 29/04/2003 :  09:16:55  Vis Profil  Send Email  Send Manta B 2.2i en ICQ Besked
jeg har rullefelt målinger på min.. 16.8 Kg/m ca 170 -175 nm ved 4000 o/min
min er en boret 2.0 med 2.0 toppen på.. håber at finde et planet og måske bearbejdet 2,2 topstykke en dag og så måske arbejde lidt på et andet manifold

Andreas Manden med retromani
Manta B 2.2I 77Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 03/05/2003 :  17:56:59  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
konstmann:
Hvor hen af i landet bor du??? Og hvad regner du med at ville ha'??
Hvorn har motoren det, er den helt bollet eller er den kørt pænt, hvor meget har den kørt?? Og starten den godt eller???

Gå Op

Konstmann
Startbruger


Danmark
20 indlæg
Skrevet - 03/05/2003 :  18:46:15  Vis Profil  Send Email  Send Konstmann en ICQ Besked
quote:

konstmann:
Hvor hen af i landet bor du??? Og hvad regner du med at ville ha'??
Hvorn har motoren det, er den helt bollet eller er den kørt pænt, hvor meget har den kørt?? Og starten den godt eller???



Gå Op

Konstmann
Startbruger


Danmark
20 indlæg
Skrevet - 03/05/2003 :  18:49:04  Vis Profil  Send Email  Send Konstmann en ICQ Besked
[quote]
konstmann:
Hvor hen af i landet bor du??? Og hvad regner du med at ville ha'??
Hvorn har motoren det, er den helt bollet eller er den kørt pænt, hvor meget har den kørt?? Og starten den godt eller??

Hej jeg bor i Skanderborg motoren har det vist nogenlunde jeg har ikke selv kørt i den overhovedet jeg købte den for at syne den men det kørte lidt ud i sandet for mig...den er med på tilsalg siden men jeg synes ikke 4500 er et dårligt sted at handle ud fra

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 03/05/2003 :  21:40:01  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
Skanderborg... Arrr, er lidt langt, har set på to styks her nede hvor jeg kommer fra... :)
Og så er det lav vandet i kassebeholdningen lige for tiden... :'( Så må nok takke nej til den.. :(

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 19/05/2003 :  12:11:54  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
Hey allesammen

Hmmm, nå så er jeg lige røget ind i problemem... :(
Jeg må slet ikke lægge en 2,2i motor i min bil.. :(
Der er så kommet et par ny spørgsmål jeg håber der er nogen der ka svare på... :D

1.
Er det muligt at bygge en 1.9S om til en 2.2i?

2.
Hvis hvad skal der gøres?

3.
Hvad er der af forskelle på 1.9 og 2.2i udover at den er størrer og har indsprøjtning?

4.
Hvis man vælger at lave 1.9S om til 2.2i, vil det så gå dom motorskift eller tuning??

Håber at få nogle lige så gode svar som mit sidste problem.. :D

Mvh
Anders

Gå Op

Konstmann
Startbruger


Danmark
20 indlæg
Skrevet - 19/05/2003 :  19:25:15  Vis Profil  Send Email  Send Konstmann en ICQ Besked

Hmmm, nå så er jeg lige røget ind i problemem... :(
Jeg må slet ikke lægge en 2,2i motor i min bil.. :(

Kommer det bag på dig ?? (90X1,2=108)

Der er så kommet et par ny spørgsmål jeg håber der er nogen der ka svare på... :D

1.
Er det muligt at bygge en 1.9S om til en 2.2i?

ja

2.
Hvis hvad skal der gøres?

Bores og lægges 2,2 krumtap m.stempler og svinghjul i

3.
Hvad er der af forskelle på 1.9 og 2.2i udover at den er størrer og har indsprøjtning?

topstykket på 2,2 har et bedreflow

4.
Hvis man vælger at lave 1.9S om til 2.2i, vil det så gå dom motorskift eller tuning??

motorskift da "tuningen har karakter af egentlig ombygning

Men den gode nyhed er at sådan en ombygning er svær at se´,

prøv evt. at se på www.powerpage.dk under projekter/opel/GT

Gå Op

-bite me-
Ultrabruger


Danmark
78 indlæg
Skrevet - 19/05/2003 :  20:09:45  Vis Profil  Send Email  Send -bite me- en ICQ Besked
konstmann, nej det kommer egentlig ik bag på mig.. :P Det var bare lidt hva man sku ta de 20% fra, men det har jeg fundet ud af nu...
Har godt hørt at det sku være svært at finde ud af... :D Zå jeg må da lige kigge på det... :D
Tak for svarene... :D

Gå Op

ascona B (steffen)
Megabruger


Danmark
122 indlæg
Skrevet - 19/05/2003 :  20:50:35  Vis Profil  Send Email  Besøg ascona B (steffen)'s Hjemmeside  Send ascona B (steffen) en ICQ Besked
du skal ikke bruge 2,2 svinghjulet du kan godt bruge et 1,9 ellers 2,0...
1,9 og 2,0 har 8,5" tommer kobling hvor
2,2 har 9" tommer kobling...

har selv sat et lettet 2,0 svinghjul på en 2,2 krumtap...

Gå Op

Emnet er på 2 Sider:
  1  2
 
Genvej:

Opel Forum

© OpelPower.dk

Gå Op