Af |
Emne |
|
Melorm
Startbruger
Danmark
22 indlæg |
Skrevet - 23/06/2003 : 12:00:19
Dav Dav alle sammen. jeg mangler nogle data´er til min gamle 1,2s moter den tikker helt vildt. men sådan skal de jo sige de gamle men ikke lige så meget så jeg vil lige høre om der er nogen af jer der kender data´erne for sådan en gammel svend.heller buskort ind Escort
|
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 23/06/2003 : 14:25:42
Hiv ventildækslet af, start motoren op og juster dem efter gehør. Gør det når motoren er varm, for så passer justeringen. Det sviner lidt, men så længe du ikke står og giver den gas, er det ikke så galt. |
suzanne
Startbruger
Danmark
30 indlæg |
Skrevet - 23/06/2003 : 19:56:00
det er rigtig at de skal justeres mens motoren kører og den skal være varm men brug søgerblade til justeringenind: 0,15mm ud : 0,25mm |
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 24/06/2003 : 08:16:29
Problemet med søgerblade er bare, at hvis vippearmen er slidt, så bliver den ikke slidt lige, men derimod bliver der lavet et hul lige der hvor vippearmen rammer ventilen. Og det hul kan du ikke måle med dit søgeblad. Hvis du justerer efter gehør, er du ikke i tvivl om hvornår den står rigtigt. Er den for løs larmer den, og er den for stram falder motoren ned på 3 cylindre, da ventilen så vil stå åben. Når du justerer skal du kun justere til den ikke larmer længere og ikke mere. En anden ting er at justerskruerne har tendens til, når de bliver gamle og slidte, at stramme sig selv, således at motoren kommer til at gå på 3 cylindre. Så kan man justere dem, og efter et stykke tid er det galt igen. Udskift da vippearm og justerskrue med en evt. brugt du ved der dur, og problemet er løst. In case you wondered... |
Meg@Proff
Megabruger
Danmark
116 indlæg |
Skrevet - 24/06/2003 : 12:10:26
Hej!! Jeg ville batre lige sige at når du skal stille ventilerne, så klip et stykke pap ud der er lidt længere end ventildækslet, og brug det til at sætte ned mellem ventilerne og kanten!!! så sviner det ikke så meget det gjorde jeg altid når jeg skulle stille ventiler på min gamle kadett D... Opel RuLeZ!!!
www.kadett.dk |
Vauxhall
Maxibruger
Danmark
237 indlæg |
Skrevet - 24/06/2003 : 14:05:18
Kan man justere en 1,9N på samme måde som der er beskrevet her i forummet?!Af med dækslet og juster en efter en?! Kan man godt høre det fra cylinder til cylinder, jeg mener hvis de andre larmer?! Vauxhall som gerne vil have lidt mere ydelse og lidt mere økonomisk system.... http://home1.stofanet.dk/all4fun |
heino ascona b
Megabruger
Danmark
163 indlæg |
Skrevet - 24/06/2003 : 15:11:17
Vauxhall: Du kan jo lige ringe da det er meget nemmere at forklare over tlf 26224473Mvh. Heino
|
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 25/06/2003 : 08:18:33
quote:
Kan man justere en 1,9N på samme måde som der er beskrevet her i forummet?!Af med dækslet og juster en efter en?! Kan man godt høre det fra cylinder til cylinder, jeg mener hvis de andre larmer?!
Ja man kan justere dem på samme måde. Først justerer du dem alle ned til de ikke larmer. Så løsner du en ad gangen til den ene lige begynder at larme, derefter strammer du den således at den lige præcis holder op med at larme. Og sådan fortsætter du med resten. Desuden gælder det også for CIH motorer at deres justermøtrikker kan finde på at stramme sig selv når de bliver gamle. Så går motoreren på 3 cylindre, men nu ved du jo hvad du skal gøre. |