Af |
Emne |
|
hhkhb
Startbruger
Danmark
49 indlæg |
Skrevet - 01/02/2003 : 13:34:18
et lille spørgsmål....jeg har fået en komplet 2.0 16v motor fra en vectra 2.0 16v eco bunden er smadret men kan jeg bruge toppen derfra og sætte den på en 1.8 gsi bund.... Hilsen Helge
|
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 01/02/2003 : 15:12:00
I teorien ja. 1,8'eren og 2,0'eren har i bund og grund den samme blok, men jeg ved ikke om olie og vandkanaler passer overens med hinanden. Men det er da en spændende opgave, som jeg selv har gået og funderet over. Jeg har hørt om C20XE top på en 18E motor, dog aldrig set det. Der var vist nogle få ting der lige skulle laves om på, men det skulle kunne lade sig gøre. Og eftersom ECO-toppen er næsten ens med den fra C20XE'eren, hvorfor skulle den så ikke også kunne passe på. |
hhkhb
Startbruger
Danmark
49 indlæg |
Skrevet - 01/02/2003 : 15:17:11
jeg regner med hvis det er så skal den fodres med 2 dollorto karb, enten 40 eller 45mm... hvad tror i det skal være.... jeg har de 40mm liggende, til at starte med.hilsen Helge |
kpfun
Elitebruger
Danmark
460 indlæg |
Skrevet - 01/02/2003 : 18:49:01
HUSK !!!!!!! at uanset hvad så skal i enten fræse af topen af stemplerne eller lave ud fræsninger i dem til ventilerne eller bruge stemplerne fra en 16v motor og hvis toppen er fra en ecotech motor skal stemplerne være fra en ecotech motor også for ecotech har et støre løft på ventilerne end c20xe motorne opel styre for vildt
|
GSipolle
Elitebruger
Danmark
481 indlæg |
Skrevet - 02/02/2003 : 09:26:20
det er lidt en skam bunden er smadret for en 2.0 blok og 1.8 top det er noget der spinder Livet er for kort til golf og ford :-) |
hhkhb
Startbruger
Danmark
49 indlæg |
Skrevet - 02/02/2003 : 11:39:23
jeg er ikke helt med...jeg var inde på en side og kigge og en 1.8 OHC har ventilløft på 11.8 mm og eco 16V har ventil løft på max 10.7 mm. det er klart at jeg bliver nød til at fjerne materiale så der er plads til ventilerne det er klart, men løftet må da blive mindre med 16V toppen eller er jeg helt ved siden af?? Hisen helge |
kpfun
Elitebruger
Danmark
460 indlæg |
Skrevet - 02/02/2003 : 13:56:43
jo jo hvis du sammen linger 1,8 ohc med 2,0 16v eco for du et mindre løft men sammen linger du 2,0 16v(c20xe) med 2,0 16v eco får du et støre løft på eco motoren mok om det grunden til du skal lave plas til ventilerne er at på en 1,8 ohc sidder ventilerne med en vinkel på 0 grader altså de går lige op og ned i forhold til stemplet det gør de ikke på en 16v motor der der heller de ca 25 til 30 grader i for hold til stemplet så det du skal have er lige som mogne halv måner så ventilerne kan være der dette er den jeg har i min
opel styre for vildt
|
hhkhb
Startbruger
Danmark
49 indlæg |
Skrevet - 02/02/2003 : 15:50:04
takkerså har jeg fået svar på det, så er det jo bare at komme igang.... engang hvor tiden er til det. evt til sommer hilsen Helge |
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 03/02/2003 : 11:33:17
Det er faktisk omvendt, hvis man sammenligner løftehøjden på de originale knaster. For løftehøjden på en 2,0 Eco er ca ½ - 1 mm mindre end på en C20XE (hvis jeg husker rigtigt), mindre er den i hvert fald. Og det er også en af grundene til at Eco'en har ca 15 hk mindre. |
kpfun
Elitebruger
Danmark
460 indlæg |
Skrevet - 03/02/2003 : 16:54:03
tjo ok jeg hade hørt det skulle være omvent men hvad ved jeg opel styre for vildt
|