Opel Forum
Opel Forum
Hjem | Profil | Bliv medlem | Aktive Emner | Medlemmer | Søg
Brugernavn:
Password:
Husk Password
Glemt Password?
 
 Forum
 Motor
 16v top
 
Af Forrige Emne Emne Næste Emne  
hhkhb
Startbruger


Danmark
49 indlæg
Skrevet - 01/02/2003 :  13:34:18  Vis Profil  Send Email  Besøg hhkhb's Hjemmeside
et lille spørgsmål....

jeg har fået en komplet 2.0 16v motor fra en vectra 2.0 16v eco bunden er smadret men kan jeg bruge toppen derfra og sætte den på en 1.8 gsi bund....

Hilsen
Helge

SES
Maxibruger



212 indlæg
Skrevet - 01/02/2003 :  15:12:00  Vis Profil  Send Email
I teorien ja. 1,8'eren og 2,0'eren har i bund og grund den samme blok, men jeg ved ikke om olie og vandkanaler passer overens med hinanden. Men det er da en spændende opgave, som jeg selv har gået og funderet over. Jeg har hørt om C20XE top på en 18E motor, dog aldrig set det. Der var vist nogle få ting der lige skulle laves om på, men det skulle kunne lade sig gøre. Og eftersom ECO-toppen er næsten ens med den fra C20XE'eren, hvorfor skulle den så ikke også kunne passe på.

Gå Op

hhkhb
Startbruger


Danmark
49 indlæg
Skrevet - 01/02/2003 :  15:17:11  Vis Profil  Send Email  Besøg hhkhb's Hjemmeside
jeg regner med hvis det er så skal den fodres med 2 dollorto karb, enten 40 eller 45mm...
hvad tror i det skal være....
jeg har de 40mm liggende, til at starte med.

hilsen
Helge

Gå Op

kpfun
Elitebruger


Danmark
460 indlæg
Skrevet - 01/02/2003 :  18:49:01  Vis Profil  Send Email  Besøg kpfun's Hjemmeside  Send kpfun en ICQ Besked
HUSK !!!!!!! at uanset hvad så skal i enten fræse af topen af stemplerne eller lave ud fræsninger i dem til ventilerne eller bruge stemplerne fra en 16v motor og hvis toppen er fra en ecotech motor skal stemplerne være fra en ecotech motor også for ecotech har et støre løft på ventilerne end c20xe motorne


opel styre for vildtGå Op

GSipolle
Elitebruger


Danmark
481 indlæg
Skrevet - 02/02/2003 :  09:26:20  Vis Profil  Send Email  Send GSipolle en ICQ Besked
det er lidt en skam bunden er smadret for en 2.0 blok og 1.8 top det er noget der spinder

Livet er for kort til golf og ford :-)Gå Op

hhkhb
Startbruger


Danmark
49 indlæg
Skrevet - 02/02/2003 :  11:39:23  Vis Profil  Send Email  Besøg hhkhb's Hjemmeside
jeg er ikke helt med...

jeg var inde på en side og kigge og en 1.8 OHC har ventilløft på 11.8 mm og eco 16V har ventil løft på max 10.7 mm.

det er klart at jeg bliver nød til at fjerne materiale så der er plads til ventilerne det er klart,
men løftet må da blive mindre med 16V toppen eller er jeg helt ved siden af??

Hisen
helge

Gå Op

kpfun
Elitebruger


Danmark
460 indlæg
Skrevet - 02/02/2003 :  13:56:43  Vis Profil  Send Email  Besøg kpfun's Hjemmeside  Send kpfun en ICQ Besked
jo jo hvis du sammen linger 1,8 ohc med 2,0 16v eco for du et mindre løft men sammen linger du 2,0 16v(c20xe) med 2,0 16v eco får du et støre løft på eco motoren mok om det grunden til du skal lave plas til ventilerne er at på en 1,8 ohc sidder ventilerne med en vinkel på 0 grader altså de går lige op og ned i forhold til stemplet det gør de ikke på en 16v motor der der heller de ca 25 til 30 grader i for hold til stemplet så det du skal have er lige som mogne halv måner så ventilerne kan være der dette er den jeg har i min


opel styre for vildtGå Op

hhkhb
Startbruger


Danmark
49 indlæg
Skrevet - 02/02/2003 :  15:50:04  Vis Profil  Send Email  Besøg hhkhb's Hjemmeside
takker

så har jeg fået svar på det, så er det jo bare at komme igang.... engang hvor tiden er til det. evt til sommer

hilsen
Helge

Gå Op

SES
Maxibruger



212 indlæg
Skrevet - 03/02/2003 :  11:33:17  Vis Profil  Send Email
Det er faktisk omvendt, hvis man sammenligner løftehøjden på de originale knaster. For løftehøjden på en 2,0 Eco er ca ½ - 1 mm mindre end på en C20XE (hvis jeg husker rigtigt), mindre er den i hvert fald. Og det er også en af grundene til at Eco'en har ca 15 hk mindre.

Gå Op

kpfun
Elitebruger


Danmark
460 indlæg
Skrevet - 03/02/2003 :  16:54:03  Vis Profil  Send Email  Besøg kpfun's Hjemmeside  Send kpfun en ICQ Besked
tjo ok jeg hade hørt det skulle være omvent men hvad ved jeg


opel styre for vildtGå Op

   
Genvej:

Opel Forum

© OpelPower.dk

Gå Op