Opel Forum
Opel Forum
Hjem | Profil | Bliv medlem | Aktive Emner | Medlemmer | Søg
Brugernavn:
Password:
Husk Password
Glemt Password?
 
 Forum
 Motor
 Bremser på Ascona B
 
Af Forrige Emne Emne Næste Emne  
Ascona Stefan
Startbruger


Danmark
10 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  09:44:40  Vis Profil  Send Email
Jeg skal til at tune min dejlige Ascona... Men jeg skal også have bedre bremser. Havde kan jeg bruge? Omega bremser???

opelo
Startbruger


Danmark
26 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  09:51:43  Vis Profil  Send Email
quote:

Jeg skal til at tune min dejlige Ascona... Men jeg skal også have bedre bremser. Havde kan jeg bruge? Omega bremser???




Jeg mener du kan bruge 2,2 i bremsene fra en Rekord E2

Opel er det yppereste.Gå Op

Manta B 2.2i
Monsterbruger


Danmark
527 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  10:10:16  Vis Profil  Send Email  Send Manta B 2.2i en ICQ Besked
jeps 2.2 bremser fra en rekord de er ventilerede og godkendt til 150 hk, du skal kun bruge kalipere, skiver og klodser

et problem kan altid løses, bare man bruger en stor nok hammer
nu med ny manta.. med rigtig 2.2 motor
Andreas: Der überopel Fürer
Gå Op

Peter Johannesen
Elitebruger


Danmark
314 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  10:27:10  Vis Profil  Send Email
Eller vis det skal være helt vildt, så skal du bruge 4 stemplet Volvo 240 Girling kaliper, sammen med Honda skiver, så har du store bremser, og 4 stempler !!! Mange bruger det på Rally biler !! Det er stort set til at skrue lige over på, når der er fræset 2mm af anlægsfladen på kaliperen, og hullerne i skiven boret om så det passer på opel !!! Dette skal dog laves på en maskine/fræser.. Prøv det !!

Gå Op

Juhln
Elitebruger


Danmark
341 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  10:59:35  Vis Profil  Send Email  Besøg Juhln's Hjemmeside  Send Juhln en ICQ Besked  Send Juhln en besked
Att: Peter Johansen.
Det lyder som en fin løsning, men er det lovligt ?, og i så fald hvad er det godkendt til ?

Mvh juhln
Kadett E 8V
Gå Op

Peter Johannesen
Elitebruger


Danmark
314 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  14:30:04  Vis Profil  Send Email
Det er nok ikke helt lovligt, men hvad fanden, det virker og der er ingen risko ved at lave det !! Det er super med de bremser !!!

Brugeren "Manta i200" her på siden kører med det på hans Rally Manta !

Gå Op

mantai200
Megabruger


Danmark
129 indlæg
Skrevet - 04/11/2003 :  16:41:52  Vis Profil  Send Email  Send mantai200 en ICQ Besked
jeg kan kun sige til det med Volvo kaliber og honda skiver at det virker.
Jeg har monteret Mintex bremseklodser i den og den kan sagtens bremse min Manta med ca 180hk.
Med hensyn til syn , så er den eneste meget synlige forskel på 2,2 bremser og dette , at man skal lave et t-stkykke fra bremseslangen og ned til kaliberen , da volvo køre med to bremserør ind i kaliberen , ellers kan man ikke se forskel


Nogen køre Opel , alle andre kommer senere

www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?id=5245
www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?id=3587

Redigeret af - mantai200 den 04/11/2003 16:43:23Gå Op

ascona2,4
Megabruger


Danmark
113 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  06:16:50  Vis Profil  Send Email
Det er også relativt nemt at montere omega 24v bremserne på asconaen - det har jeg gjort. Men så kan du godt smide dine 15 tommer aludrenge væk.... Du skal bruge 15 tommer stålfælge eller 16 tommer alu. Med skiver bagpå (jeg har dog monteret større hjulcylindre) er de godkendt til 420 heste..

Rigtige biler har baghjulstræk........Gå Op

Ascona400
Monsterbruger


Danmark
560 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  16:20:27  Vis Profil  Send Email
quote:
Peter Johannesen

Ja de volvo bremser er kanon, min brors Ascona B rally-vogn havde engang disse bremser, dog skal der laves lidt modifikationer, men DET VIRKER !!

-------------------------

Mvh. Lars
OPEL..? "det lyder total olympisk du"

Redigeret af - Ascona400 den 07/11/2003 16:22:08Gå Op

Peter Johannesen
Elitebruger


Danmark
314 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  17:02:48  Vis Profil  Send Email
Er det den "gamle" Statoil Ascona din bror har ??

Gå Op

Ascona400
Monsterbruger


Danmark
560 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  17:05:13  Vis Profil  Send Email
Yup !
Michael Lund´s gamle Asci !!!!
Går MØJ godt !!!!! små 192HK

Det var derfra at han lige havde det Ascona400 skærmkit liggende på loftet i hans værksted, som jeg lige faldt over da vi hentede dytten i Roskilde.....MUMS !


-------------------------

Mvh. Lars
OPEL..? "det lyder total olympisk du"

Redigeret af - Ascona400 den 07/11/2003 17:07:37Gå Op

Peter Johannesen
Elitebruger


Danmark
314 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  17:13:23  Vis Profil  Send Email
Så kender jeg ham godt, han har været ned hos Opel Kjerulff for at bestille nogle 400 gearkasse stumper !! Det var en Risse-motor han havde fået lavet til små 48.000kr ik ???

Gå Op

Ascona400
Monsterbruger


Danmark
560 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  17:26:54  Vis Profil  Send Email
Ja det er utroligt at en alm. CIH motor kan komme til at koste ca. 50.000,-, men den kan bare arbejde, det er helt utroligt....!!!

Og hvad ang. 400 gearkassen, så kan den ikke holde til mosten, og den er F.. dyr i rep.
Og så har han måske været lidt for hård imod gearkassen, men OK det er jo rally !

-------------------------

Mvh. Lars
OPEL..? "det lyder total olympisk du"Gå Op

T16V
Ultrabruger


Danmark
65 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  17:32:58  Vis Profil  Send Email
Att ascona2,4
Hvordan har du monteret bremserne fra en omega 24v på din ascona b det er måske det jeg leder efter til min kadett cqp først i det nye år.... du kan måske hjælpe med gode råd og sådanne......

110% standart.....næsten
STEAL MY CAR AND I WILL HUNT YOU FOREVER
http://www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=464
Gå Op

Opeldriver
Startbruger


Danmark
26 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  19:20:19  Vis Profil  Send Email  Send Opeldriver en ICQ Besked
Lige en lille rettelse. Hvis det stadig er den motor, der ligger i 'Statoil' ascona'en, som da Michael havde den, så er det bestemt ikke en Risse motor. Den er bygget i DK, af JB-motorsport i Holstebro. Mange af delene i den, kommer fra England. Derefter er den via KP-motorsport på Sjælland, kommet til Bornholm, hvor den blev lagt i, inden Michael købte bilen. (Statoil farverne stammer også fra den tid på klippeøen). Og det eneste som Michael fik skiftet iden, var knasten. Han satte en ENEM R13 knast i.
Jeg har det direkte fra Michael selv. Har lige snakket med ham.

Mvh. Per.

Ascona B 2,0 E SPORT 135 HK. - GOLF, er det ikke en forklædt SKODA???
Der findes to slags mennesker: Dem der kører Opel og så de andre.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3318
www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=371Gå Op

Ascona400
Monsterbruger


Danmark
560 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  19:35:59  Vis Profil  Send Email
Ja det ved jeg godt, men jeg havde ikke lige set at han skrev RISSE, for det er det ikke !

Og ja den kommer fra Bornholm.
Jeg kører ikke så meget med ham mere da mit job er lidt i vejen, da jeg arbejder skift.

Jeg er ved at bakse en hjemmeside op om bilen samt teamet..!!!

-------------------------

Mvh. Lars
OPEL..? "det lyder total olympisk du"

Redigeret af - Ascona400 den 07/11/2003 19:42:30Gå Op

Peter Johannesen
Elitebruger


Danmark
314 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  20:34:10  Vis Profil  Send Email
Ham jeg talte med ved Opel i Slagelse, fortalte at han "næsten" lige havde fået lavet motor hos Risse Motorsport for 48.000kr !! Det er måske ikke samme person eller hva' ??
Har selv en Enem R13 knast liggende sammen med et "Svensker topstykke", manifolde og 48mm Weber.. Så hvis nogen har et seriøst bud er det nok til salg !!

Fuck the Police

Gå Op

Peter Johannesen
Elitebruger


Danmark
314 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  20:35:45  Vis Profil  Send Email
quote:

Ham jeg talte med ved Opel i Slagelse, fortalte at han "næsten" lige havde fået lavet motor hos Risse Motorsport for 48.000kr !! Det er måske ikke samme person eller hva' ??
Har selv en Enem R13 knast liggende sammen med et "Svensker topstykke", manifolde og 48mm Weber.. Så hvis nogen har et seriøst bud er det nok til salg !!
Glemte lige: ligeledes et Komplet rulle vippetøj fra TG Motor

Fuck the Police



Gå Op

Ascona400
Monsterbruger


Danmark
560 indlæg
Skrevet - 07/11/2003 :  21:08:30  Vis Profil  Send Email
Det tror jeg ikke, han hedder Kim ...!
Den skulle ikke være til salg.

-------------------------

Mvh. Lars
OPEL..? "det lyder total olympisk du"Gå Op

ascona2,4
Megabruger


Danmark
113 indlæg
Skrevet - 10/11/2003 :  18:31:27  Vis Profil  Send Email
Skiverne skal først ombygges så de "ligner" de gamle. Navhullet skal forstørres og der skal borres nye huller i skiverne. Jeg satte en prop i et af de gamle huller (der er fem på omegaen) Når dette er gjort er de klar til at montere. Jeg valgte at montere to skiver under bremseåget, ellers passer de ikke med bremseskiven. (man kan også vælge at tage noget af anlægsfladen på skiven, jeg ville bare ikke svække skiven..). Nu kan bremserne monteres. Jeg valgte dog at bytte om på udluftningsskruen og monteringshullet til bremseslangen, ellers kan slangen komme til at ramme bærearmen (ihvertfald på en ascona b) Men god fornøjelse med, hvilket projekt du nu vælger.. Jeg har også en godkendelse på rekord bremserne, hvis jeg kan finde den

quote:

Att ascona2,4
Hvordan har du monteret bremserne fra en omega 24v på din ascona b det er måske det jeg leder efter til min kadett cqp først i det nye år.... du kan måske hjælpe med gode råd og sådanne......

110% standart.....næsten
STEAL MY CAR AND I WILL HUNT YOU FOREVER
http://www.opelpower.dk/bilerne/bil.asp?mode=464


Rigtige biler har baghjulstræk........Gå Op

   
Genvej:

Opel Forum

© OpelPower.dk

Gå Op