Opel Forum
Opel Forum
Hjem | Profil | Bliv medlem | Aktive Emner | Medlemmer | Søg
Brugernavn:
Password:
Husk Password
Glemt Password?
 
 Forum
 Motor
 hvad gør det...
 
Af Forrige Emne Emne Næste Emne  
Askepot
Startbruger


Danmark
19 indlæg
Skrevet - 08/11/2003 :  20:35:54  Vis Profil  Send Email
Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig jeg har lige fjernet et skjold, det sidder lige bag bremseskiven på forhjulene.
men hvad gør det, ud over at ruste som sindsyg
det er en ascona c fra 88.
Jeg håber i kan hjælpe mig på forhånd tak
kan i alle have en god weekend

/Askepot the 2'end

*Don't forget your ABC- Always Be Cool*

cossie
Megabruger


Danmark
136 indlæg
Skrevet - 08/11/2003 :  22:53:45  Vis Profil  Send Email
det er garanteret din ankerplade du har fjernet den hjælper med at køle dine skiver ned når du kører ud af landevejen dem skal du også have på til syn ellers kommer du bare til omsyn da det er en sikkerheds del af dine bremser

Opel styrer for vildGå Op

Askepot
Startbruger


Danmark
19 indlæg
Skrevet - 08/11/2003 :  23:26:16  Vis Profil  Send Email
Tak for svaret, jeg skulle bare lige være sikker.
håber jeg kan hjælpe en anden gang.
hilsen dennis.

/Askepot the 2'end

*Don't forget your ABC- Always Be Cool*Gå Op

cossie
Megabruger


Danmark
136 indlæg
Skrevet - 09/11/2003 :  13:01:39  Vis Profil  Send Email
lige en ting de er ikke ret nemme at skifte

Opel styrer for vildGå Op

Karsten
Megabruger


Danmark
183 indlæg
Skrevet - 09/11/2003 :  17:44:33  Vis Profil  Send Email  Send Karsten en ICQ Besked
hmm.... er en ankerplade med til at køle en bremseskive????

Men okay.... nu kan jeg kun snakke for lastbiler, og der sidder den for at modvirke sten og lignende mod at komme ind i bremserne og derved ødelægge dem.
Men jo, de ruster som bare fanden, også på lastbiler. Men ja, de SKAL være der til syn, da de er et sikkerhedskrav til bilens bremser.

Så desværre, så skal du til at sætte et par nye på, og jeg har også hørt noget om at det er temmelig problematisk.

Redigeret af - karsten den 09/11/2003 17:45:33Gå Op

ost
Megabruger


Danmark
175 indlæg
Skrevet - 10/11/2003 :  00:18:32  Vis Profil  Send Email  Besøg ost's Hjemmeside  Send ost en ICQ Besked
hej
nej det er den ikke den beskytter med at der ka komme strn og andet op og komme i klemme i mellem skiven og bramserne
mvh flemming

manta a med et stort savn af gufGå Op

SES
Maxibruger



212 indlæg
Skrevet - 10/11/2003 :  08:14:32  Vis Profil  Send Email
Ankerplader er ikke til for køle bremserne, de lukker jo næsten tæt omkring skiven og der er heller ikke nogen "indsugningstragt" til skiven, vel?

Den er til for at holde snavs og sten væk fra kaliberen, da disse kan komme til at sidde fast ellers. Har selv monteret ankerplader pga at kaliberen havde sat sig på en Renault Megane.

Du kan godt få din bil synet uden ankerplader, de skal bare begge to være afmonteret. Hvis du kommer til syn med nogle der er fuldstændig rustet væk, vil du få en bemærkning på det. Hvis de ikke er der, er der jo ingenting at bemærke. Det erikke alle biler der er født med ankerplader, så derfor er der heller ikke noget krav for at de skal være der.

Gå Op

cossie
Megabruger


Danmark
136 indlæg
Skrevet - 10/11/2003 :  08:46:51  Vis Profil  Send Email
da jeg var til syn med min ascona c sagde han ude ved synshallen at den hjalp med til at køle skiverne ned med hvorfor sidder der så kun anker plader på indersiden af caliberne der kan sten og andet skidt ind til caliberne

Opel styrer for vildGå Op

Renoch
Monsterbruger


Danmark
663 indlæg
Skrevet - 10/11/2003 :  10:28:31  Vis Profil  Send Email
quote:

da jeg var til syn med min ascona c sagde han ude ved synshallen at den hjalp med til at køle skiverne ned med hvorfor sidder der så kun anker plader på indersiden af caliberne der kan sten og andet skidt ind til caliberne

Opel styrer for vild



Det ber netop for IKKE at lukke for meget til, og derved holde på varmen

WARNING!
Car´s ar like girl´s, if it ain´t yours,
Don`t FUCK vith it !Gå Op

SES
Maxibruger



212 indlæg
Skrevet - 10/11/2003 :  13:53:47  Vis Profil  Send Email
quote:

"med hvorfor sidder der så kun anker plader på indersiden af caliberne der kan sten og andet skidt ind til caliberne"

Hva'ba? Jeg går ud fra, at du spørger om hvorfor der kun sidder ankerplader på indersiden, ik?

Du har jo et hjul på den anden side til at holde udefra kommende sten og skidt ude med.
Der er et vakuum inde i fælgen når hjulet kører rundt med større hastighed. Den forbi gående luft suger skidtet med ud igennem egerne på fælgen.
Det er bla. derfor at der på nogle racerbiler, som kører på højhastighedsbaner, er monteret "pladehjul" for at formindske turbolens fra bilernes hjulkasser. Jeg kan huske at Mercedes kørte med dem på deres DTM racer i midt 90'erne på Hockenheimring, for at få de sidste km/t på toppen.

En længere forklaring på et kort spørgsmål, men jeg håber du ved hvad jeg mener.

Redigeret af - ses den 10/11/2003 13:54:10Gå Op

   
Genvej:

Opel Forum

© OpelPower.dk

Gå Op