Af |
Emne |
|
Askepot
Startbruger
Danmark
19 indlæg |
Skrevet - 08/11/2003 : 20:35:54
Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig jeg har lige fjernet et skjold, det sidder lige bag bremseskiven på forhjulene. men hvad gør det, ud over at ruste som sindsyg det er en ascona c fra 88. Jeg håber i kan hjælpe mig på forhånd tak kan i alle have en god weekend/Askepot the 2'end *Don't forget your ABC- Always Be Cool*
|
cossie
Megabruger
Danmark
136 indlæg |
Skrevet - 08/11/2003 : 22:53:45
det er garanteret din ankerplade du har fjernet den hjælper med at køle dine skiver ned når du kører ud af landevejen dem skal du også have på til syn ellers kommer du bare til omsyn da det er en sikkerheds del af dine bremserOpel styrer for vild |
Askepot
Startbruger
Danmark
19 indlæg |
Skrevet - 08/11/2003 : 23:26:16
Tak for svaret, jeg skulle bare lige være sikker. håber jeg kan hjælpe en anden gang. hilsen dennis./Askepot the 2'end *Don't forget your ABC- Always Be Cool* |
cossie
Megabruger
Danmark
136 indlæg |
Skrevet - 09/11/2003 : 13:01:39
lige en ting de er ikke ret nemme at skifteOpel styrer for vild |
Karsten
Megabruger
Danmark
183 indlæg |
Skrevet - 09/11/2003 : 17:44:33
hmm.... er en ankerplade med til at køle en bremseskive????Men okay.... nu kan jeg kun snakke for lastbiler, og der sidder den for at modvirke sten og lignende mod at komme ind i bremserne og derved ødelægge dem. Men jo, de ruster som bare fanden, også på lastbiler. Men ja, de SKAL være der til syn, da de er et sikkerhedskrav til bilens bremser. Så desværre, så skal du til at sætte et par nye på, og jeg har også hørt noget om at det er temmelig problematisk. Redigeret af - karsten den 09/11/2003 17:45:33 |
ost
Megabruger
Danmark
175 indlæg |
Skrevet - 10/11/2003 : 00:18:32
hej nej det er den ikke den beskytter med at der ka komme strn og andet op og komme i klemme i mellem skiven og bramserne mvh flemmingmanta a med et stort savn af guf |
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 10/11/2003 : 08:14:32
Ankerplader er ikke til for køle bremserne, de lukker jo næsten tæt omkring skiven og der er heller ikke nogen "indsugningstragt" til skiven, vel?Den er til for at holde snavs og sten væk fra kaliberen, da disse kan komme til at sidde fast ellers. Har selv monteret ankerplader pga at kaliberen havde sat sig på en Renault Megane. Du kan godt få din bil synet uden ankerplader, de skal bare begge to være afmonteret. Hvis du kommer til syn med nogle der er fuldstændig rustet væk, vil du få en bemærkning på det. Hvis de ikke er der, er der jo ingenting at bemærke. Det erikke alle biler der er født med ankerplader, så derfor er der heller ikke noget krav for at de skal være der. |
cossie
Megabruger
Danmark
136 indlæg |
Skrevet - 10/11/2003 : 08:46:51
da jeg var til syn med min ascona c sagde han ude ved synshallen at den hjalp med til at køle skiverne ned med hvorfor sidder der så kun anker plader på indersiden af caliberne der kan sten og andet skidt ind til caliberneOpel styrer for vild |
Renoch
Monsterbruger
Danmark
663 indlæg |
Skrevet - 10/11/2003 : 10:28:31
quote:
da jeg var til syn med min ascona c sagde han ude ved synshallen at den hjalp med til at køle skiverne ned med hvorfor sidder der så kun anker plader på indersiden af caliberne der kan sten og andet skidt ind til caliberneOpel styrer for vild
Det ber netop for IKKE at lukke for meget til, og derved holde på varmenWARNING! Car´s ar like girl´s, if it ain´t yours, Don`t FUCK vith it ! |
SES
Maxibruger
212 indlæg |
Skrevet - 10/11/2003 : 13:53:47
quote:
"med hvorfor sidder der så kun anker plader på indersiden af caliberne der kan sten og andet skidt ind til caliberne"
Hva'ba? Jeg går ud fra, at du spørger om hvorfor der kun sidder ankerplader på indersiden, ik? Du har jo et hjul på den anden side til at holde udefra kommende sten og skidt ude med. Der er et vakuum inde i fælgen når hjulet kører rundt med større hastighed. Den forbi gående luft suger skidtet med ud igennem egerne på fælgen. Det er bla. derfor at der på nogle racerbiler, som kører på højhastighedsbaner, er monteret "pladehjul" for at formindske turbolens fra bilernes hjulkasser. Jeg kan huske at Mercedes kørte med dem på deres DTM racer i midt 90'erne på Hockenheimring, for at få de sidste km/t på toppen. En længere forklaring på et kort spørgsmål, men jeg håber du ved hvad jeg mener. Redigeret af - ses den 10/11/2003 13:54:10 |