Af |
Emne |
|
Yebzqey
Startbruger
28 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 07:59:48
Okay. Jeg sidder med min instruktionsbog til min nyligt indkøbte Vectra 1,6sv. Til min glæde så jeg at 16sv har 82HK/130Nm og kører 11,8km/l ved blandet kørsel, hvorimod en e16nz har 75HK/127Nm og kører 10,9km/l ved blandet kørsel. De tilsvarende tal for en c16nz er 75HK/125Nm og 11,2km/l... Dette giver jo ingen mening? Er den eneste fidus så ved at købe en 'i' motor at den kan køre på blyfri oktan 92 (og at man ikke skal bruge kaburatorvæske om vinteren)??? Det giver jo ingen mening... I samme bog antyder de at min bil skulle kunne køre 20km/l ved 90km/t. Det glæder jeg mig da til at opleve... ;)- Nu med Vectra A 1.6sv (!)-
|
Renoch
Monsterbruger
Danmark
663 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 08:39:23
glæd dig nu ikke for meget, 20 km/l er nok lidt for optemistisk.....WARNING! Car´s ar like girl´s, if it ain´t yours, Don`t FUCK vith it ! |
Yebzqey
Startbruger
28 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 09:12:33
Det var nu også lettere ironisk ment Forresten... Var det fredag vi havde en date med de Gotti'er? Jeg kommer nok først lidt henad aftenen, hvis det er i orden med dig. Jeg arbejder nemlig om natten og skal lige sove til middag. Du må meget gerne maile din adresse til mig. - Nu med Vectra A 1.6sv (!)- |
Juhln
Elitebruger
Danmark
341 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 09:16:51
Den går ca. 14 km/L ved blandet kørselDu kan få den op på 16,5 km/L hvis du kørre overdrevet øknomisk (kan íkke lade sig gøre i ret lang tid) Mvh juhln Kadett E 8V
|
Yebzqey
Startbruger
28 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 09:23:36
Det var slet ikke det mit spørgsmål gik ud på... Spørgsmålet er hvad fordelene ved 'i' motoren er når den måde er svagere og mindre økonomisk end sv motoren. Det giver ikke mening at udvikle en motor der er dårligere end forgængeren...- Nu med Vectra A 1.6sv (!)- |
Yebzqey
Startbruger
28 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 09:24:43
måde = både - Nu med Vectra A 1.6sv (!)- |
Juhln
Elitebruger
Danmark
341 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 09:34:31
Sorry, fordelene må jo være at den ikke skal justeres så tit..og som du selv nævner, kaburator væske, og oktan 92. Teoretisk set burde den vel egentlig kunne kørre længere på literen.. Mvh juhln Kadett E 8V
|
Yebzqey
Startbruger
28 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 09:46:29
Det ville jeg også umiddelbart tro... Men iføge de officielle data kører karburatormotoren længst på literen.- Nu med Vectra A 1.6sv (!)- |
vectragt
Ultrabruger
Danmark
78 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 20:43:00
fordelen(ulempen) ved 16i er at den har kat... en karburator model har ingen kat.. og eftersom at det er lovkrav fra 89/90 om kat.. er det også nødvendigt med indsprøjtning.. men der er heller ikke nogen videre justering på en "i" i forhold til en sv så det er da også en lille fordellieber laufen als vw zu kaufen (c)vectragt |
Mr. Nobody
Monsterbruger
Danmark
1238 indlæg |
Skrevet - 11/11/2003 : 22:20:03
Min gamle cona 1,600 SV gik 12,5 på literen med normal kørsel samt 160 km/t på motorvejen fra Taastrup til Lolland..... Med min mor mbag rattet med mig bag rattet gik den i snit 10 - 11 på literen....Kør stærkt, dø ung... Hellere en god trekant end en ond cirkel... http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6074 http://www.fbonvang.webbyen.dk |